Sunday 15 January 2017

E-book Asas Blog dan Penulisan

Teks: Noorfiza Ayu Azmi; Foto: Google
Email: noorfizaayu@gmail.com
Blog: www.noorfizaayu.blogspot.com

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua pengunjung blog ini.



"Taaa...teh...taaa..teh...taaaa...teh.."
Begitulah kebiasaanya tika mengajar bayi berjalan.

Dalam penulisan blog, saya kira saya masih bayi. Perlu tunjuk ajar.
Selain berguru, bahan bacaan juga menjadi sumber rujukan. Ebook "Asas Blog dan Penulisan" telah saya khatam pada 12 Januari yang lalu.

Nak tau apa intipatinya?

Baru saya tahu yang Pakcik Google dan Makcik Blog sebenarnya adik beradik. Jadi, email, nama blog dan entri blog adalah penjanamaan diri yang dapat memudahkan urusan rasmi di kemudian hari.

Untuk mengenalpasti fokus blog, lapan perkara penting perlu dianalisa antaranya nama, pendidikan, pengalaman kerja, pengalaman bisnes, minat/kemahiran/kepakaran, buku/bahan bacaan digemari dan matlamat.

Ebook ini juga mengulas lanjut tips-tips latih tubi harian, teknik penulisan berpengaruh, idea untuk tajuk blog, mendisiplin masa, menjejak pembaca/pelanggan dan menyusun bab hingga berpotensi menjadi ebook.

Menarik bukan? Apa tunggu lagi. Carilah guru saya Puan Masayu Ahmad untuk dapatkan ebook ini sebab saya dah janji untuk tidak mengedar atau menjual ebook ini kepada pihak lain.

Sama-sama kita saling menghormati usaha, karya dan hak cipta terpelihara.

Sekian.

Ayu

No comments:

Post a Comment